Du är viktig för oss!
Kontakta kundservice
Kontakta i första hand vår kundservice på epost [email protected] eller tfn 08 43 737 858. Vi försöker alltid lösa en tvist eller ett ärende direkt med dig. Om du sedan inte är nöjd med hur ditt ärende blivit behandlat, kan du självklart föra din tvist vidare.
Extern rådgivning
Fortfarande rådlös? Vänd dig till följande externa och oberoende instanser med eventuella frågor.
Din kommunala konsumentvägledare ger stöd vid klagomål eller om du är i tvist med ett företag.
Din kommunala energi- och klimatrådgivare vägleder dig när det gäller energieffektivisering, uppvärmning, klimatet, energikostnader mm.
Energimyndigheten tillhandahåller oberoende användarrådgivning, där du kan få råd om tillgängliga energieffektivitetsåtgärder och jämförelseprofiler.
Konsumenternas energimarknadsbyrå är en oberoende byrå för konsumenter. Här får du råd och handledning i ärenden som rör elmarknaden.
Energimarknadsinspektionen är tillsynsmyndigheten för elmarknaden. De granskar bl.a. elnätspris, anslutningsavgifter och leveranskvalitet i elnätet.
Tvistelösning
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en statlig myndighet som prövar tvister mellan näringsidkare och konsument.
Allmän domstol (tingsrätt) kan pröva din eventuella tvist – men kontakta först ett ombud, t.ex. en advokat, som kan bedöma ditt ärende.
Dina rättigheter som konsument
Vill du veta mer om dina rättigheter som konsument?
Ellagens kapitel 11 reglerar dina rättigheter som konsument.
Våra avtalsvillkor
Lumo Energis Särskilda avtalsvillkor
Allmänna villkor för elhandel, konsument EL 2012 K (rev 2)
Avtalsvillkor för köp av mikroproduktion
Särskilda avtalsvillkor för näringsidkare
Allmänna villkor för elhandel, företag EL 2012 N (rev)
Ångerrätt
Om du har tecknat ditt elavtal på distans har du enligt lagen om distansavtal utanför affärslokaler 14 dagars ångerrätt. Du kan ringa eller skicka e-post till oss med din begäran om annullering eller använda Konsumentverkets blankett för att ångra ditt avtal.